10 клас Інформатика Урок 2

Тема. Сучасні інформаційні технології та системи. Людина в інформаційному суспільстві.

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Яка різниця між інформацією і повідомленням?
2. Що таке дані?
3. Наведіть приклади повідомлень і даних, які вам доводиться приймати, передавати, опрацьовувати або зберігати на уроках.
4. Визначте, про які інформаційні процеси йдеться:
a) ви пишете твір; б) уранці вас будить будильник;
в) ви дивитеся кінофільм; г) лікар ставить діагноз хворому.
5. Що таке інформаційні процеси?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Людина живе й працює у світі систем. Вони різняться як складом, так і метою функціонування. Наприклад, системою є освітній заклад, комер­ційна фірма, автомобіль, комп’ютер та ще багато різних об’єктів. Залеж­но від мети їх можна розглядати і як єдине ціле, і як сукупність окремих об’єктів, що взаємодіють між собою.

ІV. Вивчення нового матеріалу
Система — це сукупність взаємопов’язаних між собою об’єктів, які утворюють єдине ціле.

V. Засвоєння нових знань, формування вмінь та навичок
Повторення правил роботи за комп’ютером

Робота за комп’ютером

Вправа 1. Інформаційна система управління освітою.
Завдання. Визначте призначення інформаційної системи Україна. ІСУО, яка доступна за адресою https://isuo.org/(мал. 4).
1. Перейдіть до порталу Україна. ІСУО інформаційна система управління освітою за посиланням https://isuo.org/.
2. На карті клацніть на область, в якій розташовано ваш навчальний заклад. Прокрутіть сторінку вниз й ознайомтеся з описом порталу.
3. У меню в лівій частині екрана знайдіть відділ освіти, до якого відноситься ваша школа. Перейдіть до вкладки ЗНЗ (школи) (мал. 5).
4. У списку навчальних закладів виділіть назву свого навчального закладу та ознайомтеся з поданою інформацією.
5. Заповніть документ Класифікація, який збережено в папці Інформаційні технології на спільному ресурсі. Зробіть висновок щодо належності пор­талу до виду інформаційної системи за різними ознаками класифікації.

Вправа 2. Інформаційна система Конкурс.
Завдання. Визначте рівень взаємодії користувача з інформаційною систе­мою Конкурс, яка доступна за адресою https://vstup.osvita.ua/.
1. Перейдіть до порталу Конкурс за адресою https://vstup.osvita.ua/.
2. Прокрутіть сторінку нижче та оберіть Кількість заяв за  регіонами.
3. У списку регіонів оберіть регіон, у якому ви б планували продовження на­вчання після отримання атестата про повну загальну середню освіту.
4. Відкрийте файл Запит, який збережено в папці Інформаційні технології на спільному ресурсі. Збережіть документ Запит у власному сховищі.
5. Отримайте відповідь на запит до інформаційної системи про умови всту­пу до обраного університету за текстом завантаженого документа.
6. Зробіть висновок про рівень взаємодії користувача з інформаційною сис­темою Конкурс.

Вправа 3. Інформаційна система E-olimp.
Завдання. Визначте типи даних, які використовуються в інформаційній системі Е-
olimp.
1. Перейдіть до інформаційної системи система Е-olimp за посиланням https://www. е-olymp. соm/uk/.
2. Розгляньте, які дані доступні незареєстровану користувачеві.
3. Зареєструйтесь на порталі, натиснувши Реєстрація у верхньому правому куті екрана.
4. Оберіть одну із запропонованих задач, наприклад першу, і опишіть її розв’язок відомою вам мовою програмування.
5. Оберіть послугу Відправити розв’язок
6. Заповніть форму (мал. 7).
7. У нижній частині поля для запису коду натисніть ВІДПРАВИТИ

VІІІ. Підбиття підсумків уроку
Обговорюємо разом: Вправа1-5 ст.22

ІХ. Домашнє завдання Опрацювати п.2