Тема. Інерціальні системи відліку. Принцип відносності Галілея. Перший закон Ньютона
І. Організаційний етап.ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми з’ясували, що причиною зміни швидкості руху є дія на дане тіло інших тіл, причому, зміна швидкості тіла внаслідок впливу на нього ззовні триває весь час, поки триває дія; але як тільки припиняється зовнішній вплив, припиняється і зміна швидкості. Проте рух не припиняється; він продовжується рівномірно і прямолінійно з тією ж швидкістю, з якою тіло рухалося в момент припинення впливу інших тіл. Таке явище називається інерцією. Сьогодні це явище ми розглянемо з іншого боку, з’ясуємо його зв’язок із системою відліку.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. З човна, що був у стані спокою, на берег зіскочив хлопчик. Швидкість хлопчика 4 м/с. Визначити масу хлопчика, якщо човен масою 180 кг набув швидкості 1 м/с.
2. Ракета феєрверка була випущена вертикально вгору. У верхній точці траєкторії, у якій ракета на мить зупинилася, вона вибухнула і розділилася на дві частини з масами 100 г і 250 г. Якої швидкості набуде другий осколок, якщо перший після вибуху став рухатися зі швидкістю 50 м/с?
Підсумок уроку
Домашнє завдання. Опрацювати §9, вправа 9(завдання 2,3)