10 клас Фізика Урок 53

Тема. Потенціальна енергія. Закон збереження механічної енергії.

Хід уроку
І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово «енергія» можна почути в телевізійних репортажах, побачити на шпальтах газет. Ним можна користуватися для характеристики людей (енергійний), природних явищ, машин, механізмів, побутових приладів. І як енергія пов’язана з роботою.

У повсякденному житті можна знайти багато різних тіл, при переміщенні яких може виконуватися робота. Так, випущена з рук кулька почне падати під дією сили тяжіння, яка виконуватиме роботу з переміщення кульки.

Стиснута пружина може підняти на певну висоту тягарець. Тут сила пружності виконає роботу з переміщення тягарця. Але як пов’язати роботу і енергію?

IV. Вивчення нового матеріалу.



Підсумок уроку
Практична діяльність людини тісно пов’язана з виконанням механічної роботи.
  • Виконану роботу визначаємо як добуток сили, прикладеної до тіла, і його переміщення під дією сили.
  • Роботу виконуємо для подолання сили тертя, зміни потенціальної або кінетичної енергії тіла.
  • Тіла, що мають енергію, можуть виконати певну роботу.
  • Для виконання різних робіт людина використовує не лише силу власних м’язів, але й приручених тварин, різні машини.
  • Енергія може перетворюватися з однієї форми в іншу, кількісно залишаючись незмінною.
Домашнє завдання. Опрацювати §16, вправа 16 (завдання 3,5)