Тема. Потенціальна енергія. Закон збереження механічної енергії.
Хід уроку
І. Організаційний етап. ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Слово «енергія» можна почути в телевізійних репортажах, побачити на шпальтах газет. Ним можна користуватися для характеристики людей (енергійний), природних явищ, машин, механізмів, побутових приладів. І як енергія пов’язана з роботою.
У повсякденному житті можна знайти багато різних тіл, при переміщенні яких може виконуватися робота. Так, випущена з рук кулька почне падати під дією сили тяжіння, яка виконуватиме роботу з переміщення кульки.
Стиснута пружина може підняти на певну висоту тягарець. Тут сила пружності виконає роботу з переміщення тягарця. Але як пов’язати роботу і енергію?
IV. Вивчення нового матеріалу.
Підсумок уроку
Практична діяльність людини тісно пов’язана з виконанням механічної роботи.
Практична діяльність людини тісно пов’язана з виконанням механічної роботи.
- Виконану роботу визначаємо як добуток сили, прикладеної до тіла, і його переміщення під дією сили.
- Роботу виконуємо для подолання сили тертя, зміни потенціальної або кінетичної енергії тіла.
- Тіла, що мають енергію, можуть виконати певну роботу.
- Для виконання різних робіт людина використовує не лише силу власних м’язів, але й приручених тварин, різні машини.
- Енергія може перетворюватися з однієї форми в іншу, кількісно залишаючись незмінною.
Домашнє завдання. Опрацювати §16, вправа 16 (завдання 3,5)