6 клас Урок 32

Тема: Підготовка вхідних даних та тестування програм.

Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань
Із хмарки слів виписати слова  та пояснити їх значення.



ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
    Для того, щоб перевірити наскільки добре працює написана програма, її тестують. Тестування відбувається різними способами, залежно від того, що це за програма, які її функції, в якому середовищі вона створена. Наприклад, якщо це комп’ютерна гра, то часто випускають пробну версію цієї гри і всі бажаючі грають, а потім пишуть в коментарях до неї, що їм не сподобалось, що працювало не так, або вносять якісь свої пропозиції. Якщо це якась спеціалізована програма, то її тестують спеціалісти для яких вона пишеться і теж вказують на певні неточності чи недоопрацювання. Але найпершим кроком тестування є тестування, яке здійснює безпосередньо сам програміст. І тут багато що залежить від середовища, в якому створювалась сама програма. Найпростіший спосіб такого тестування це створення тестового набору даних – якщо таку перевірку програма проходить, то далі її можна давати для тестування користувачам. Ми з вами працюємо у середовищі Scratch, тому і приклад такого способу тестування розглянемо саме для цього середовища.

ІV. Вивчення нового матеріалу

Нехай, нам потрібно створити алгоритм для розв’язування наступного виразу: (a+b)/(c+a).

Спочатку створюємо змінні: для вхідних даних a, b, c; для виведення результату – х.

Потім пишемо алгоритм:

Коли алгоритм готовий, створюємо три набори тестових даних. Що це означає? Це означає, що змінним a, b, c ставляться у відповідність певні числа і спочатку обчислюється значення виразу вручну (на папері, чи з допомогою калькулятора). Наприклад,

a                     b                      c

5                     3                       2

1                     4                       8

7                      6                      3

(5+3)/(2*5)=8/10=0,8

(1+4)/(8*1)=5/8=0,625

(7+6)/(3*7)=13/21=0,619

Після цього ці числа вводяться під час виконання програми. Якщо все збігається, то програма витримала тестування і можна переходити до наступного етапу; якщо ж ні, то шукається де допущена помилка (в усних розрахунках, чи помилка в записі програми).

Для нашого алгоритму всі розрахунки збіглися, а отже програма працює правильно:

  

V. Засвоєння нових знань

 Створіть алгоритм для обчислення виразу: (a*b)/(c*d). Перевірте правильність виконання алгоритму для наступного набору тестових даних: 

a          b           c              d

5          4            2             5

7          6            3             2

2          5            25           4


VІ. Фізкультхвилинка

VІІ. Формування вмінь та навичок

Повторення правил роботи за комп’ютером
Робота за комп’ютером
VІІІ. Підбиття підсумків уроку

ІХ. Домашнє завдання 
Знайти в Інтернеті проект малювання Зірки, виконати в Скретчі, "поекспериментувати" з даними (кількість сторін, кути тощо).