7 клас. Фізика Урок 13

Тема: Рівномірний рух. Швидкість руху

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.    Тест

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Вивчення нового матеріалу.


V. Закріплення вивченого матеріалу.

Задача 1. Хлопчик випустив з рук м’яч з висоти 1,5 м, а коли м’яч відскочив від підлоги, спіймав його на висоті 1 м. Який шлях пройшов м’яч? Визначте переміщення м’яча.


Задача 2. Пасажир потяга пройшов вагоном від першого до п’ятого купе. За цей час вагон проїхав відстань 500 м. Відстань між першим і п’ятим купе становить 100 м. Визначте, який шлях подолав пасажир відносно потяга та відносно Землі, якщо він рухався за напрямком руху потяга.

Задача 3. Мотоцикліст, рухаючись ареною цирка, проїжджає половину кола радіусом 13 м. Визначте шлях і модуль (довжину вектора) переміщення мотоцикліста.

Задача 4. На малюнку зображено траєкторію руху тіла із точки А в точку С. Накресліть малюнок у зошиті, позначте на ньому вектор переміщення. Вкажіть способи визначення шляху, пройденого тілом, використавши дані задачі?
Підсумок уроку
Вправа 1. Одиниці вимірювання шляху, часу та швидкості.
Вправа 2. Переведення швидкості у СІ (під час виконання вправи можна користуватися калькулятором).
Вікторина. Швидкість руху.

Домашнє завдання. Опрацювати §8, вправа 8(завдання 3-5)

Задача 1. М’яч, кинутий вертикально вгору, піднявся на висоту 5 м і впав на те саме місце, з якого був кинутий. Визначте шлях і модуль переміщення м’яча.
Задача 2. У початковий момент часу тіло перебувало в точці з координатами х0=4м, y0= -3м. Через певний інтервал часу тіло перемістилося в точку з координатами х= - 4м, y=3м. Накресліть вектор переміщення.