Тема. Експериментальні та теоретичні методи досліджень законів природи. Правила безпеки під час здійснення експериментів та досліджень, зокрема у фізичному кабінеті.
І. Організаційний етап.ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
IV. Вивчення нового матеріалу.
(прослухавши вірш, виписати: 1 ряд – фізичні явища, 2 ряд – фізичні тіла, 3 ряд – речовини)
Фізика – слово дзвінке і разюче – в ньому хмаринка і Сонце палюче,
Все, що літає, дзвенить і блищить, плаває в водах, холоне, кипить.
Он із верхівки високої скелі падає камінь у нетра печерні,
Бризки води з водопаду летять, в сонячнім світлі лаштують парад.
В воду зелений листочок упав, в водо воротах свій танок почав,
Рок металевий в звучанні води перебирає можливі лади.
У казанку закипає вода, пара над нею туманом злітає,
Це на тринозі в обіймах вогню варить мисливець вечерю свою.
Зорі на небі засяли мінливо, світло здалека нам шлють мерехтливе.
А під горою так ціла пожежа, міста великого світла мережа.
Там гуркотить тепловоз з ешелоном: стук, перестук, все вагон за вагоном.
Їм же назустріч електрики сила низку вагонів по рейках котила.
Шуму багато, і рух, і зупинка, оком моргнеш – і наступна картинка.
Все, що навколо, при чому живемо словом «природа» ми звично зовемо.
Знати природу і вміти в ній жити фізика вчить нас, її нам хвалити.
Підсумок уроку
Вправа 1. Фізичні явища.
Вправа 2. Явища природи.
Вправа 3. Фізичні явища в техніці.
Завдання. Наберіть у першу посудину холодної води, у другу - воду кімнатної температури, у третю - гарячої води (див. фото). Одночасно опустіть праву руку в першу посудину, а ліву - в третю. Потримайте 2-3- хвилини, а потім одночасно опустіть обидві руки у воду кімнатної температури. Які ваші відчуття? Поясніть результати експерименту. Чи можна робити наукові висновки на основі відчуття людини? Свої міркування і висновки запишіть до робочого зошита.