7 клас Фізика Урок 35

 Тема. Види деформації. Сила пружності. Закон Гука. Пружинні динамометри 

Хід уроку
І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
Вправа 18(4)

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

Демонстрація дослідів з постановою проблемних запитань.
Демонстрація № 1. Мочалка стискується в руці учителя. Після дії руки мочалка набуває попереднього вигляду.
Демонстрація № 2. Розтяг гумового шнура. Після дії на нього, шнур набуває попереднього вигляду.
Демонстрація № 3. Шматок пластиліну скатати у кульку. Після припинення дії пластилін не набуває попередньої форми.
Демонстрація № 4. До пружини динамометра підвисити вантаж. Після зняття вантажу пружина набуває попереднє значення.
Що відбувалося з мочалкою, з гумовим шнуром, з пружиною? Чому?

- Висновок: Виникає якась сила, яка відновляє форму мочалки, гумового шнура та пружини динамометра.
- Як вона називається? Чому виникає, та як взагалі можна назвати ті дії, яким піддалися мочалка, гумовий шнур, шматок пластиліну, пружина? Про це все ми дізнаємося сьогодні на уроці. Тому запишіть тему уроку. Метою нашого уроку є розкрити явище деформації, познайомитися з новою силою – силою пружності та вияснити природу її виникнення.






V. Закріплення вивченого матеріалу.
Вправа 1. Кросворд. Деформація тіла. Сила пружності.
Вправа 2. Вгадай слово. Деформація тіла. Сила пружності.
Вправа 3. Класифікація. Види пружних деформацій.

Підсумок уроку
Дидактична гра «Продовж речення»

Зміна форми тіла - це… 
Деформація, яка зберігається після припинення дії сили, називається… 
Величина, яка характеризує деформації розтягнення та стискання, називається… 
Ньютон на метр одиниці чого?… 
Закон Гука -… 
Прилад для вимірювання сили -…  

Інтерактивна вправа «Поясни з фізичної точки зору»

Гни дерево, поки молоде, учи дітей, поки малі!
Він під начальством гнеться, як лозина під вітром.
Характер, як сира глина.
Нерви натягнуті, мов струни.
Пластилінова вдача.

Домашнє завдання. Опрацювати §19, вправа 19(2,4(а), 5(в) )