7 клас Фізика Урок 40

Лабораторна робота № 9. 
Тема. Визначення коефіцієнта тертя ковзання 

Обладнання: дерев’яний брусок; дерев’яна дошка (трибометр); набір тягарців; динамометр.

Хід уроку
Актуалізація опорних знань.

Усне опитування:

Запитання 1. Яка сила, що діє між підошвами взуття та тротуаром, допомагає нам безпечно рухатися?
Запитання 2. Чому шовкові шнурки постійно розв’язуються?
Запитання 3. Автомобіль їде по дорозі. Допомагає чи заважає йому рухатися сила тертя?
Запитання 4. Чому санчата легко їдуть по снігу, а щоб переміщати їх по асфальту, необхідно прикласти значно більшого зусилля?
Запитання 5. Навіщо бігуни на короткі дистанції взувають взуття з шипами?
Запитання 6. Для чого перед тим, як грати на скрипці, смичок натирають каніфоллю?
Запитання 7. Що вигідніше: ковзання чи кочення? Відповідь обґрунтуйте.
Запитання 8. Поясніть фізичну суть приказок та прислів’їв:
А. Йде, як по маслу.
Б. Не змастиш – не поїдеш.
В. Слизький, як в’юн.
Г. Висковзне, як риба з рук.
Д. Коси, коса, поки роса. Роса спала – робота пропала.



Висновок:
1) яку фізичну величину ви вимірювали; 
2) чи залежить коефіцієнт тертя ковзання від ваги тіла;
3) чи збігаються одержані результати із табличним значенням коефіцієнта тертя ковзання дерева по дереву; 
4) які чинники вплинули на точність експерименту.

Домашнє завдання. Повторити §21, вправа 21(завдання 5,6)