8 клас Фізика Урок 34

Тема. Електричне поле 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

1. Які електричні заряди існують у природі? Який електричний заряд матиме скляна паличка, потерта об шовкову тканину? 
2. Який електричний заряд матиме ебонітова паличка, потерта об вовну? 
3. Вкажіть характер взаємодії а) ебонітової палички, натертої хутром, та скляної палички, натертої шовком; б) двох ебонітових паличок натертих хутром.
4. Що називають електричним зарядом? Назвіть основні та похідні одиниці вимірювання електричного заряду.
5. Тілу, що має позитивний заряд, надали заряд, який дорівнює йому за модулем, але є протилежним за знаком. Що відбудеться з тілом? Чи можна сказати, що заряди зникли?
6. Як можна одержати позитивний заряд?
7. Як можна одержати негативний заряд?
8. Як взаємодіють заряджені тіла?
9. Де спостерігається застосування явища електризації тіл?

IV. Вивчення нового матеріалу.


Вправа Кульки і статична електрика.

V. Закріплення вивченого матеріалу.

1. Що таке електричне поле?
2. Як можна виявити електричне поле в даній точці простору?
3. Чи існує електричне поле у вакуумі?
4. Чим відрізняється простір навколо заряджених тіл від простору навколо незаряджених тіл?
5. Чим створюється й на що діє електрична сила взаємодії заряджених тіл?
6. Як можна виявити електричне поле?
7. Чи будуть взаємодіяти порошинка та куля на Місяці, де відсутня атмосфера?


Підсумок уроку
Домашнє завдання.
Опрацювати §20, вправа 20(1-3 )