8 клас Фізика Урок 35

Тема. Механізм електризації. Електроскоп 

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

1. Як експериментально довести, що тіла, які мають електричний заряд, взаємодіють навіть на відстані?
2. Що таке електричне поле?
3. Як визначити, чи існує в певній точці простору електричне поле?
4. Назвіть основні властивості електричного поля.
5. Дайте означення силових ліній електричного поля.
6. Який напрямок узято за напрямок ліній електричного поля?
7. Який вигляд має картина силових ліній електричного поля позитивно зарядженої сфери? негативно зарядженої сфери?
8. Який вплив на організм людини чинять електричні поля, створювані різними електротехнічними пристроями?


ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Одного разу відвідувачі універмагу «Дитячий світ» в Києві були налякані жінкою, яка, зі слів потерпілих, «колола людей хитро захованим шприцом». При розслідуванні виявилось, що ніякого шприца не існувало: «колола» синтетична шубка. Вона наелектризувалась при стиканні з оточуючими при сухому морозному повітрі і стала іскрити, і ці іскри викликали відчуття уколу. 
Явище електризації спостерігали і ви неодноразово. Які ж існують способи електризації тіл? 

IV. Вивчення нового матеріалу.



Відео. Електризація через вплив
Електроскоп
V. Закріплення вивченого матеріалу.

Підсумок уроку
1. Які способи електризації тіл ви знаєте? Скільки тіл беруть участь в електризації і що з ними відбувається?
2. Яка будова електроскопа? Для чого його використовують?
3. Листочки електроскопа починають розходитися ще до того, як доторкнутися до нього зарядженою паличкою. Яка причина цього явища? Чому листочки опадають, як тільки ми віддалимо паличку?
4. Смужки “султана” притягуються до піднесеної наелектризованої палички. Чи значить це, що вони також наелектризовані?
5. Сформулюйте закон збереження електричного заряду.
6. Чому під час дослідів з електроскопом до його кульки не тільки торкаються наелектризованою паличкою, а й проводять нею по кульці? 

Домашнє завдання. Опрацювати §21, вправа 21 (1,3,4 )