8 клас Фізика Урок 51

Лабораторна робота № 5. 

Тема: Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників


1. Актуалізація опорних знань.
 

Перевірочна самостійна робота
Відповідаємо письмово в робочих зошитах.

1. Що називають електричним струмом?
2. Якими є співвідношення при паралельному з’єднанні провідників між загальною силою струму в ділянці та силою струму в кожному провіднику?
3. Якими є співвідношення при паралельному з’єднанні провідників між загальною напругою на ділянці та напругою на кожному провіднику?
4. Як в коло під’єднується амперметр та вольтметр?

2. Виконання лабораторної роботи.

Опрацьовуємо дистанційно лабораторну роботу №5 «Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників». При підготовці використовуємо матеріал на ст. 177-178 за підручником «Фізика 8 клас, В. Г. Бар’яхтар, С. О. Довгий» .

Увага! Лабораторна робота виконується віртуально, дані беруться з відео, техніка безпеки забороняє робити будь-які експерименти та вимірювання за межами кабінета фізики та без присутності вчителя.

В робочих зошитах записуємо тему, обладнання, виконання роботи, дані вимірювань (беремо з відеофрагмента) та висновок.


Лабораторна робота №5 «Дослідження електричного кола з паралельним з’єднанням провідників».

Обладнання: джерело струму, амперметр, вольтметр, два резистори, електрична лампочка, ключ, з’єднувальні провідники.

Виконання роботи
Дослід.

1. Накресліть схему електричного кола №1, що складається з двох паралельно з’єднаних резисторів, які через ключ з’єднані з джерелом живлення.

2. Запишіть ціну поділки амперметра та вольтметра (беремо з відео).

3. Розглядаємо зібране електричне коло на відео до уроку. Фіксуємо покази амперметра між резисторами та джерелом живлення, що відповідає загальній силі струму в колі, значенню I. Також фіксуємо електричну напругу U за показами вольтметра.

4. Накресліть в зошиті таблицю, в яку будуть вноситися дані дистанційної лабораторної роботи. Записуємо в неї перші відомі значення I та U.

5. Виконайте креслення електричного кола №2 (беремо з відео, крок 4).

6. Розглядаємо наступне зібране електричне коло на відео до уроку. Фіксуємо покази амперметра біля першого резистора до розгалуження, що відповідає значенню I1 та заносимо до таблиці

7. Розглядаємо та замальовуємо третє електричне коло на відео до уроку (крок 6). Фіксуємо покази амперметра біля другого резистора до розгалуження, що відповідає значенню I2. Заносимо силу струму до таблиці.

Опрацювання результатів експерименту

8. Використовуючи дані з досліду, обчислюємо опори на кожному з резисторів та загальний опір усієї ділянки кола. Для обчислення використовуємо закон Ома (крок 8 з відео). Загальний опір перевіряємо додатково формулою розрахунку опору для двох паралельно з’єднаних опорів.

Висновок:

9. Зробіть загальний висновок:   
які співвідношення для паралельно з’єднаних провідників ви перевіряли, які результати отримали.

Домашнє завдання повторити  §32