8 клас Фізика Урок 5

Тема. Конвекція. Випромінювання

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
Метод «Фізичний футбол»
1. Що називають теплопровідністю?
2. Як відбувається передавання енергії в разі теплопровідності?
3. У якому стані речовина краще проводить тепло — у твердому, рідкому чи газоподібному?
4. Чому тварини не замерзають навіть у досить сильний холод?
5. Які матеріали добре проводять тепло? Де їх застосовують?
6. Назвіть матеріали, які погано проводять тепло. Де їх застосовують?
7. Чому з точки зору фізики вираз «шуба гріє» є неправильним?
8. Чому подвійні рами у вікнах сприяють кращій теплоізоляції квартир?
9. Чому глибокий пухкий сніг захищає озимі від вимерзання?
10. За кімнатної температури металеві речі здаються холоднішими на дотик, ніж дерев’яні. Чому?
11.Чому перед тим, як налити окріп у склянку, в неї опускають металеву ложку?

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Ми вже знаємо, що гази й рідини погано проводять тепло.
Чому ж тоді нагрівається повітря в кімнаті від радіаторів водяного опалення?
Чому нагрівається вода в каструлі, яку поставлено на ввімкнену плиту?
Чому охолоджується напій, якщо в нього покласти кубик льоду?

IV. Вивчення нового матеріалу.
Випромінювання


V. Закріплення вивченого матеріалу.
Прийом «Чомучка»
  •  Чому в електричному чайнику спіраль вмонтовано на дні?
  •  Чому дим із кратера вулкана піднімається вгору?
  •  Чому в корпусах комп’ютера роблять отвори і ставлять вентилятори?
  •  Чому брудний сніг тане швидше, ніж чистий?
  •  Чому влітку краще носити одяг світлих кольорів?
  • Чому літаки фарбують у сріблястий колір?
  • Чому вода у відкритих водоймах влітку нагрівається повільніше, ніж суходіл?
  •  Чому енергія від Сонця до Землі не може передаватись ані конвекцією, ані теплопровідністю?
  •  Чому радіатори опалення розміщують під вікнами?
Підсумок уроку
Домашнє завдання. Опрацювати §6,7, вправа 6(завдання 4,5)