8 клас Фізика Урок 9

 Тема: Тепловий баланс

Хід уроку

І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.

IV. Вивчення нового матеріалу.


Алгоритм розв'язання задач на рівняння теплового балансу.

Крок 1. З'ясувати, які тіла беруть участь у теплообміні.
Крок 2. З'ясувати, при якій температурі тіла досягають стану теплової рівноваги. Якщо за умовою задачі вона не задана, позначити її буквою t.
Крок 3. Встановити, які з тіл віддають теплоту, а які її отримують. Записати формулу кількості теплоти для кожного з тіл, що знаходяться в теплообмінному процесі (при цьому слід завжди від більшого значення температури віднімати менше).
Крок 4. Скласти схему теплообміну за загальною схемою.  
( Схема 1) 
Крок 5. Скласти рівняння теплового балансу. У лівій його частині записати суму кількості теплоти, яку отримали тіла при теплообміні, у правій - суму кількості теплоти, яку вони віддали.
Крок 6. Вирішити рівняння щодо шуканої величини і знайти її значення.

Загальна схема розв'язання задач.



V. Закріплення вивченого матеріалу.

Задача 1. У воду масою 400 г, узяту за температури 20°С , додали 100 г гарячої води, що має температуру 70°С. Якою буде кінцева температура води? Вважайте, що теплообмін з довкіллям не відбувається.

Задача 2. Щоб охолодити розжарену до 100°С чавунну сковорідку масою 2 кг, у неї наливають 0,5 л води при температурі 12°С. До якої температури охолоне сковорідка?

Підсумок уроку

Домашнє завдання. Опрацювати §9, вправа 9(завдання 2)