9 клас Фізика Урок 42

Тема. Захист навчальних проектів


Навчальний проект № 2. СВІТЛОВІ ЯВИЩА

1.Обрати одну із запропонованих тем:

Проект. Складання найпростішого оптичного приладу.
Характеристики проекту: практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, прикладний.
Можливі об’єкти дослідження: перископ, телескоп, камера-обскура, мікроскоп, калейдоскоп.
Ключові питання (проблема):
· Використання, призначення.
· Будова.
· Принцип роботи.
· Технічна картка об’єкта.
· Джерела інформації.
Мета. формувати уміння застосовувати знання для створення діючого пристрою; розвивати навички проектування та виготовлення фізичних приладів та пристроїв виховувати сумлінне ставлення до ініціативи та творчості у праці.
Ресурси:
Генденштейн Л,Е. Фізика 7 клас.:Підручник для загальноосвітніх шкіл. – Х.:Гімназія, 2007. – 208с.
Божинова Ф.Я., Кірюхін М.М., Кірюхіна О.О. Фізика. 7 клас: Підручник. – Х.:Видавництво №Ранок», 2007. – 192с.
http://uotika.ru/podelki-svomi-rukami/sdelaem-kalejdoskop-svoimi-rukami.html

Проект. Оптичні ілюзії.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, творчий.
Можливі об’єкти дослідження: ілюзії руху, кольорові ілюзії, спотворення, післядії, зображення-перевертні, приховані образи.
Ключові питання (проблема):
· Причини сприйняття.
· Приклади.
· Джерела інформації.
Мета. формувати вміння одержувати з тексту та ілюстрацій нові знання; формувати самостійність розвитку спостережливості та мислення; викликати захоплення парадоксальністю фактів сприйняття.
Ресурси:
http://factosvit.com.ua/paradoksy-spryjnyattya-zorovi-ilyuziyi/
http://gutpfusik.blogspot.com/2011/10/blog-post_15.html
http://illusions.org.ua/component/option,com_datsogallery/Itemid,2/
 
Проект. Дослідження потужності та ККД штучних джерел світла різного типу.
Мета. Проаналізувати: спектри випромінювання різних джерел світла; дослідити: пульсації різних джерел світла; запропонувати: джерело з керованим спектром випромінювання.
Ключові питання (проблема)Основні проблеми штучних джерел світла: 
  •  ККД джерела ;
  • пульсації ; 
  • колірність джерела. 
Проект. Увігнуті дзеркала: властивості та приклади застосування.

Проект.  Оптичні явища в природі. Око і зір.

2. Оформити результат у вигляді презентації або фільму.

Орієнтовні теми проектів 

1. Складання найпростішого оптичного приладу. 
2. Оптичні ілюзії. 
3. Дослідження потужності та ККД штучних джерел світла різних типів. 
4. Увігнуті дзеркала: властивості та приклади застосування. 
5. Оптичні явища в природі. 
6. Око і зір

Теми рефератів і повідомлень 

1. Майбутнє — за світлодіодами. 
2. Диво фотосинтезу. 
3. Міражі: як вони утворюються і де їх можна спостерігати. 
4. Навіщо пішоходу на одязі світловідбиваючі поверхні. Як такі поверхні використовують автомобілісти. 
5. Колір і світло. 
6. Чому вночі ми майже не розрізняємо кольори. 
7. Оптичне мистецтво «Оп-арт» як синтез науки і мистецтва. 
8. Дефекти зору та методи їх коригування за допомогою оптичних пристроїв. 
9. Зорові тренажери. Чому і як можна відновити зір. 
10. Оптичні прилади в медицині. 
11. Історія фотографії. 
12. Ультрафіолетове очищення води. 
13. Чому мильні бульбашки є різнокольоровими. 
14. Прилади нічного бачення. 
15. Підзорна труба: історія створення, будова, принцип дії. 

Теми експериментальних досліджень 

1. Вивчення законів поширення світла за допомогою лазерної указки. 
2. Вивчення законів заломлення світла та пов’язаних із ними оптичних ефектів. Оптичні фокуси. 
3. Дослідження спектрального складу світла за допомогою призми (відтворення дослідів І. Ньютона). 
4. Дослідження заломлюючих властивостей збиральної та розсіювальної лінз. 
5. Виготовлення оптичних пристроїв (камера-обскура, калейдоскоп)