Тема. Електромагнітне поле й електромагнітні хвилі
Хід уроку
І. Організаційний етап.ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Чи читали вам у дитинстві казки? Напевно ж так. Згадайте: «котиться золоте яблучко срібним блюдечком», і герой казки бачить «гори високі, моря глибокі» та багато чого іншого, що відбувається за «сімома морями та сімома горами». Що вам нагадує цей казковий пристрій? Мабуть, у тому числі й мобільний Інтернет. Про те, які відкриття у фізиці дозволили винайти таку «казкову» річ, йтиметься на цьому уроці.
IV. Вивчення нового матеріалу.
V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Що змінюється: довжина хвилі чи частота під час переходу електромагнітної хвилі з одного середовища в інше?
Змінюється довжина хвилі і швидкість, частота залишається сталою.
2. Обчисліть довжину електромагнітної хвилі у вакуумі, якщо частота коливань у ній 4×1011 Гц.
Підсумок уроку
Домашнє завдання. Опрацювати §19, вправа 19(завдання 2,3)
1. Що змінюється: довжина хвилі чи частота під час переходу електромагнітної хвилі з одного середовища в інше?
Змінюється довжина хвилі і швидкість, частота залишається сталою.
2. Обчисліть довжину електромагнітної хвилі у вакуумі, якщо частота коливань у ній 4×1011 Гц.
3. Яка частота електромагнітної хвилі, що поширюється у воді, якщо у цьому середовищі вона має довжину 5×10-4 м і швидкість 2,5×108 м/с.
4. Обчисліть довжину електромагнітної хвилі з
частотою 7×1014
Гц у склі, якщо швидкість електромагнітної хвилі у цьому середовищі 2,1×108 м/с.
Домашнє завдання. Опрацювати §19, вправа 19(завдання 2,3)