9 клас Фізика Урок 42

 Тема. Електромагнітне поле й електромагнітні хвилі 

Хід уроку
І. Організаційний етап.

ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
Чи читали вам у дитинстві казки? Напевно ж так. Згадайте: «котиться золоте яблучко срібним блюдечком», і герой казки бачить «гори високі, моря глибокі» та багато чого іншого, що відбувається за «сімома морями та сімома горами». Що вам нагадує цей казковий пристрій? Мабуть, у тому числі й мобільний Інтернет. Про те, які відкриття у фізиці дозволили винайти таку «казкову» річ, йтиметься на цьому уроці.

IV. Вивчення нового матеріалу.


V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Що змінюється: довжина хвилі чи частота під час переходу електромагнітної хвилі з одного середовища в інше?

Змінюється довжина хвилі і швидкість, частота залишається сталою.

2. Обчисліть довжину електромагнітної хвилі у вакуумі, якщо частота коливань у ній 4×
1011 Гц.

3. Яка частота електромагнітної хвилі, що поширюється у воді, якщо у цьому середовищі вона має довжину 5×10-4 м і швидкість 2,5×108 м/с.

4. Обчисліть довжину електромагнітної хвилі з частотою 7×1014 Гц у склі, якщо швидкість електромагнітної хвилі у цьому середовищі 2,1×108 м/с.


Підсумок уроку

Домашнє завдання. 
Опрацювати §19, вправа 19(завдання 2,3)