9 клас Фізика Урок 47

Тема. Захист навчальних проектів 

Навчальний проект № 3. 
МЕХАНІЧНІ ТА ЕЛЕКТРОМАГНІТНІ ХВИЛІ

Обрати одну із запропонованих тем і виконати проект:

1. Проект. Звуки в житті людини. 
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницько-пошуковий.
Можливі об’єкти дослідження: музика та шум; передача звуку тілом людини; голос та його зміна.
Ключові питання (проблема):
· Позитивний та негативний вплив звуку на організм.
· Гігієна слуху та голосу
· Джерела інформації.
Мета. Формувати світогляд, пов'язаний з відображенням у фізичних властивостях реальних фізіологічних процесів; розвивати вміння систематизувати та встановлювати зв’язки з раніше вивченим; сприяти нормальному фізичному розвитку, зміцненню здоров’я.
Ресурси: 
https://pidru4niki.com/18760415/ekologiya/vpliv_zvukiv_lyudinu

 2. Проект. Застосування інфра- та ультразвуків у техніці. 
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: інфра- та ультразвук.
Ключові питання (проблема):
· Джерела утворення інфра- та ультразвуків
· використання в техніці для досліджень
· використання у виробництві
· опис дії інфра- та ультразвуків у художній літературі.
· Джерела інформації.
Мета. Пробуджувати пізнавальний інтерес, досліджуючи використання фізичних явищ у техніці; стисло та грамотно висловлювати свої міркування та обґрунтовувати їх правильність; викликати захоплення описами фізичних явищ у художній літературі
Ресурси:
http://osvita.ua/vnz/reports/bjd/22731/
http://allref.com.ua/uk/skachaty/Ul-trazvuk_ta_infrazvuk_yak_virobnichi_faktori


3. Проект. Вібрації і шуми та їх вплив на живі організми. 
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження:вібрація, шум.
Ключові питання (проблема):
· Джерела виникнення.
· Вплив на організм людини, тварин.
· Способи зменшення вібрацій та шуму.
· Джерела інформації.
Мета. Формувати навички самостійного пошуку інформації; розвивати вміння встановлювати головне, суттєве у інформації, яка досліджується;сприяти нормальному фізичному розвитку та зміцнення здоров’я, шляхом усвідомлення учнями негативного впливу на їх організм зайвих шумів та вібрацій.
Ресурси:http://otherreferats.allbest.ru/life/00105231_0.html
http://tex-bezbeka.in.ua/sannorm/N_nev.php?nev=2


4. Проект. Електромагнітні хвилі в природі і техніці. 
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: радіохвилі, світлові хвилі, Т-хвилі, інфрачервоні та ультрафіолетові, рентгенівські та γ-промені.
Ключові питання (проблема):
· Природні джерела та технічні.
· Використання людиною.
· Зменшення негативного впливу.
· Джерела інформації.
Мета. Формувати науковий світогляд, пов'язаний з особливостями відображення дійсності в фізичних закономірностях; формувати вміння стисло та грамотно подавати інформацію у цікавому та зручному вигляді; викликати захоплення вченими, винахідниками, які змогли впровадити фізичні дослідження у життя людей.
Ресурси:
http://svitppt.com.ua/fizika/viprominyuvannya-elektromagnitnih-hvil.html
http://svitppt.com.ua/fizika/elektromagnitni-hvili-v-prirodi-i-tehnici.html
http://fizmat.7mile.net/Elektromagnitni-hvili/shkala-elektromahnitnykh-khvyl.html
http://www.teacherjournal.com.ua/shkola/fizika/29302-vikoristannya-elektromagntnix-xvil.html


5. Проект. Вплив електромагнітного випромінювання на організм людини. 
Характеристики проекту: теоретико-практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний
Можливі об’єкти дослідження: організм людини
Ключові питання (проблема):
· Найсприйнятливіші органи людини для певних ЕМХ;
· Зменшення негативного впливу;
· Використання ЕМХ при діагностиці захворювань;
· Корисні ЕМХ.
· Джерела інформації.
Мета. Пробуджувати пізнавальний інтерес в ході дослідження інформації про вплив електромагнітного випромінювання на організм людини; розвивати вміння самостійно знаходити причинно-наслідкові зв’язки та робити висновки; виховувати ціннісне ставлення до свого здоров’я.
Ресурси:
http://osvita.ua/school/lessons_summary/education/40574/
http://ukrefs.com.ua/6931-Vliyanie-fizicheskih-faktorov-na-organizm-cheloveka-na-primere-elektromagnitnyh-voln.html
http://library.if.ua/book/9/965.html
http://promedical.com.ua/zdorovja/poradi/vpliv-elektromagnitnih-hvil/