9 клас Інформатика Урок 56

Тема. Практична робота 6. Складання і виконання алгоритмів знаходження сум і кількостей значень елементів табличних величин за заданими умовами у навчальному середовищі програмування.


Хід уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Як вводити та виводити значення табличних величин у програмах?
2. Які алгоритми є базовими для опрацювання табличних величин?
3. Як описати алгоритми знаходження суми чи кількості елементів табличної величини?

ІІІ. Система оцінювання

Кожне із завдань може бути оцінено у 12 балів:
· створено проект, який містить усі файли структури - 1 бал;
· створено форму проекту, у якій у рядку заголовку відображено назву відповідно до завдання - 1 бал;
· на формі проекту розміщені елементи управління - кнопка, таблиця (обов'язково) та інші елементи (на вибір) - 2 бали;
· таблиця заповнена даними заздалегідь або програмно - 2 бали;
· створено процедуру опрацювання події: натиснуто кнопку. Текст програми відповідає умові завдання - 4 бали;
· після запуску програми на виконання тестові приклади дають правильні результати - 2 бали.

ІV. Формування вмінь та навичок

Повторення правил роботи за комп’ютером
Робота за комп’ютером
Завдання 1. Зміна ціни (12 балів)
У магазині одягу існує гнучка система зміни ціни. Кожного тижня товар змінював свою ціну за таблицею:
1 тиждень на 10% Підвищення
2 тиждень на 5% Підвищення
3 тиждень на 7% Зниження
4 тиждень на 10% Зниження
У вибраному середовищі програмування створіть проект Знижки, у якому за введеною вартістю товару можна обчислити:
1) значення ціни товару протягом кожного тижня та вивести їх на екран у вигляді таблиці (списку) значень;
Примітка. Щоб знайти результат збільшення ціни а на 1 %, виконують дію: а * 1,01, щоб зменшити на 1 %, виконують дію: а * 0,99;
2) відсоток зміни ціни протягом місяця, як добуток відсоткових змін кожного тижня.

Завдання 2. Кислотність ґрунтів (12 балів)
На 10 земельних ділянках було проведено обстеження рівня pH ґрунту. Результати обстеження подано в таблиці:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10
5 6 7 3 9 8 4 5 7 5
У вибраному середовищі програмування створіть проект Ґрунти, у якому можна визначити кількість земельних ділянок з кислими (pH менше 7), з нейтральними (pH = 7) та лужними (pH більше 7) ґрунтами.

Завдання 3. Гра (12 балів)
На деякій гральній дошці, яка має форму прямокутної таблиці з 5 стовпців і 5 рядків, випадково розміщуються білі та чорні фігури. У вибраному середовищі програмування створіть проект Гра, у якому після запуску гри фігури розташовуються в таблиці та виводиться повідомлення, фігур якого кольору на полі для гри виявилося більше.

VІІІ. Підбиття підсумків уроку

Оголошення оцінок за практичну роботу
Рефлексія
  • мені було незрозуміло…;
  • у мене виникли такі запитання…;
  • я не впорався з такими завданням…;
  • мені сподобалось і я буду використовувати…
ІХ. Домашнє завдання Повторити матеріал підручника п.15.1-16.3