9 клас Фізика Урок 64

Тема. Захист учнівських проектів

Підручник сторінка 184

Оцінювання робіт:

Проєкти, дослідження -до 12 балів включно, 
презентації - до 10 балів включно, 
реферати - до 6 балів включно.

Проект. Ознайомлення з роботою побутового дозиметра.
Характеристики проекту: теоретико-практичний, монопредметний, індивідуальний, короткостроковий, інформаційний.
Можливі об’єкти дослідження: дозиметр-радіометр побутовий ТЕРРА-П, детектор гамма-випромінення інтелектуальний УДКГ-01, радіометр РКС-01 “СТОРА”.
Ключові питання (проблема):
· Принципова будова.
· Вимірювані величини, користування.
· Джерела інформації.
Мета. Формувати уміння одержувати знання з тексту та ілюстрацій; розвивати вміння стисло, грамотно та цікаво подавати інформацію; виховувати відповідальне ставлення до власного здоров’я та навколишнього середовища.
Ресурси:
http://ecotest.ua/ua/products/categories/chemical-and-radiation-detection/
http://chornobyl.in.ua/uk/dozimetry-suchasni.html
http://chornobyl.in.ua/uk/izmirenia-radiacii.html

Проект. Складання радіаційної карти регіону.
Характеристики проекту:практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницький
Можливі об’єкти дослідження: школа, пришкільна територія, дорога зі школи до дому, приватний будинок.
Ключові питання (проблема):
· План об’єкта досліджень.
· Радіаційна карта об’єкта дослідження.
· Виявлення місць з підвищеним рівнем радіації, визначення джерел радіації.
· Джерела інформації.
Мета. Виробляти звички до планування своїх дій та вчити учнів ретельному виконанню поставлених завдань, формувати культуру записів схем, креслень, малюнків.
Ресурси:
http://ipc.donetsk.ua/data/attachments/library/4974-19-laboratorna-robota-7494.pdf

Проект. Радіологічний аналіз місцевих продуктів харчування.
Характеристики проекту:практичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, дослідницький.
Можливі об’єкти дослідження: овочі, фрукти, гриби, ягоди, вирощені на різних місцевостях одного регіону.
Ключові питання (проблема):
· Норма радіаційного випромінювання.
· Рівень радіаційного випромінювання та порівняння з нормою.
· Аналіз рівня радіаційного випромінювання досліджуваних об’єктів відносно їх територіального походження.
· Джерела інформації.
Мета. Вчити учнів мотивувати свої дії, давати їм обґрунтування; розвивати вміння самостійно знаходити причинно-наслідкові зв’язки та робити висновки; формувати відповідальне ставлення до природи та до власного здоров’я.
Ресурси:http://uiar.org.ua/Sborniki/13.pdf

Проект. Екологічні проблеми атомної енергетики
Характеристики проекту: теоретичний, міжпредметний, груповий, середньої тривалості, інформаційний
Можливі об’єкти дослідження: АЕС,
Ключові питання (проблема):
· ККД АЕС та термін користування ними.
· Джерела атомного палива.
· Утилізація відходів.
· Джерела інформації.
Мета. Формувати світогляд, пов'язаний з використанням фізичних явищ у практичних потребах людей; розвивати вміння самостійно встановлювати причинно-наслідкові зв’язки та стисло і грамотно обґрунтовувати їх правильність; виховувати відповідальне ставлення до навколишнього середовища, з розумінням наслідків необдуманих дій.
Ресурси:
http://ua.textreferat.com/referat-5334-1.html
http://saee.gov.ua/documents/nationalna_dopovid_2010-11.pdf
http://www.ukrns.odessa.net/Doc/27_03_12.pdf (с 28, 32)
http://www.db.niss.gov.ua/docs/energy/116.htm
http://atom.org.ua/?page_id=290