Тема. Розв'язування задач
Хід уроку
І. Організаційний етап. ІІ. Актуалізація опорних знань. Перевірка домашнього завдання.Фізичний диктант.
- Закінчити речення. Рух зі сталою швидкістю називається…
- Як можна визначити швидкість рівномірного руху?
- Закінчити речення. Рух зі змінною швидкістю, але сталим прискоренням називається …
- Закінчити речення. Швидкість руху тіла в даний момент часу, швидкість руху в даній точці траєкторії називається …
- Чим можна виміряти миттєву швидкість?
- Закінчити речення. Фізична величина, що дорівнює відношенню зміни швидкості до часу називається…
- Запишіть позначення і одиницю вимірювання прискорення.
- Запишіть формулу розрахунку прискорення.
- Закінчити речення. Якщо прискорення додатне, то такий рух називається ….
- Закінчити речення. Рівносповільнений рух – це ….
- Запишіть формулу залежності швидкості від часу рівноприскореного руху.
- Запишіть формулу залежності швидкості від часу рівносповільненого руху.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності.
IV. Розв'язання задач.
Задача 1. Кулька починає скочуватись по похилому жолобу без початкової швидкості з прискоренням 2,5 см/с2. Знайдіть швидкість кульки через 4 с?
Задача 2. На малюнку показані положення, швидкості та прискорення тіл у даний момент часу. Записати для кожного тіла рівняння проекції швидкості (в СІ), вважаючи рух рівноприскореним.
Задача 3. Скільки часу потрібно автобусу для зміни швидкості руху від 54 км/год до 5 м/с? Прискорення автобуса є незмінним і дорівнює 0,5
Задача 4. Літак за 14 с збільшив свою швидкість від 108 км/год до 360 км/год. Яким при цьому було прискорення його руху, якщо літак рухався рівноприскорено прямолінійно?
Задача 5. Швидкість руху тіла змінюється згідно з рівнянням Задача 6. Поїзд рухається рівномірно і прямолінійно зі швидкістю 50 км/год. Накреслити графік швидкості і показати на ньому модуль переміщення за 3 год. руху.
Запитання на закріплення
1. Швидкість руху сокири в момент удару об поліно дорівнює 10 м/с. Про яку швидкість йдеться у цьому випадку?2. Який вид руху води у струмку, русло якого то звужується, то розширюється?
3. Про яку швидкість ідеться, коли кажуть, що поїзд проїхав дистанцію між містами зі швидкістю 50 км/год?
4. Чи можуть два тіла, які рухаються по одній прямій у протилежних напрямках, мати однакові вектори прискорень?
Домашнє завдання. Повторити §28, вправа 28 (завдання 4, 6 )