9 клас Інформатика Урок 64

Добір засобів опрацювання даних. Добір засобів подання результатів навчального проекту.

1. Опрацювати презентацію



2. Опрацювати запропонований приклад розробки комп’ютерного проекту з використанням різноманітних програмних засобів. На кожному етапі виконання проекту не забувайте надсилати проміжні результати своєї роботи  вчителеві.
ПРОЕКТ «ЗНАЙДИ СВОЮ МИШКУ»
Розробити проект, у якому проаналізувати різні види комп’ютерних мишок, розглянути їх основні характеристики та історію виникнення. Використовуючи інформацію будь-якого інтернет-магазину, зробити аналіз найпопулярніших моделей мишей. На основі одержаних даних створити порівняльні діаграми.
Розглянемо нижче зразок реалізації такого проекту засобами програмного середовища.
1. Вибір теми
Тема проекту. «Знайди свою мишку».
2. Постановка мети
Мета проекту. Створити комп’ютерний проект, що містить інформацію про різні види комп’ютерних мишок, їх основні характеристики, історію виникнення, порівняльний аналіз найпопулярніших комп'ютерних мишок.
3. Створення інформаційної моделі
Інформаційну модель структури проекту представлено на рис. 1.

4. Підбір матеріалу
Пошук необхідної інформації здійснено в мережі Інтернет з використанням сайтів, перелік яких представлено в табл. 1.
Таблиця 1. Перелік сайтів, на яких знайдено інформацію для комп'ютерного проекту
Шукана інформація
Назва сайта
Основні характеристики
ittexnoall.com, getoptim.com
Різновиди
computermouse.ucoz.net
Історія походження
vist.kharkov.ua, coob.com.ua
Зображення
yandex.ua/images
Каталог комп'ютерних мишок,
hard.rozetka.com.ua
що є в продажу
 
5. Вибір програмних засобів реалізації проекту
Для реалізації проекту обрано програмне середовище VB.NET, у якому можна наочно представити необхідну інформацію і немає потреби встановлювати на комп’ютер спеціальне програмне забезпечення. Для порівняння основних характеристик комп’ютерних мишок, які є в продажу, обрано програму MS Excel. Обробку графічних зображень виконано засобами програми Paint.
6. Створення програмного продукту
Зразок проекту ви можете скачати з папки Files на диску. А нижче представлено послідовність дій для його створення в середовищі VB.NET.
1) Створіть форму за зразком (рис.2). Розташуйте на формі чотири кнопки, необхідні написи та зображення. Для цієї та усіх наступних форм встановіть початкові властивості, представлені в табл. 2.
Таблиця 2. Початкові властивості форми
Властивість
Значення
BlackColor
SkyBlue
FormBorderStyle
FixedToolWindow
Size
600;450
StartPosition
CenterScreen
2) Створіть чотири нові форми для відображення інформації відповідно до зазначених на першій формі пунктів.
3) Задайте коди для кнопок першої форми, щоб при натисненні на них відкривалися відповідні форми. Так, для першої кнопки потрібно ввести код:
Me.Hide()
Form2.Show()
Для інших кнопок задайте коди аналогічно.
4) Виконайте оформлення другої форми за зразком (рис.3). Розташуйте на ній необхідні кнопки, додайте зображення мишки і хмаринки. Всередині хмаринки розташуйте елемент керування Label та надайте йому ім’я L.

5) Задайте програмний код, щоб при клацанні на кнопку з назвою характеристики в об'єкті L відображався відповідний текст, а кнопка, на яку було натиснуто, змінювала колір. Усі інші кнопки мають бути зафарбовані однаковим кольором, щоби було зрозуміло, інформацію про яку характеристику відображено в хмаринці.
Так, для кнопки Роздільна здатність програмний код буде мати вигляд: L.Text = «Кількості точок, що відповідає руху на 1 дюйм. Суть цього_ параметра полягає в тому, що чим більше дозвіл, тим швидше рухається_ курсор на екрані.»
Buttonl.BackColor = Color .CornflowerBlue Button2.Bacl<Color = Color.LightSkyBlue Button3.BackColor = Color.LightSkyBlue Button4.BackColor = Color.LightSkyBlue Buttons.BackColor = Color.LightSkyBlue Button6.Bacl<Color = Color. LightSkyBlue
6) Виконайте оформлення третьої форми за зразком (рис.4). Розташуйте на ній потрібні кнопки, додайте елемент керування PictureBox і надайте йому ім’я Р.
7) Задайте програмний код, щоб при наведенні на одну з кнопок в об'єкті Р відображалося зображення відповідного типу миші.
Додайте до ресурсів проекту потрібні зображення:

• оберіть у меню Проект > Свойства... > Ресурсы (Проект > Властивості... > Ресурси);
• в меню інструмента Добавить ресурс (Додати ресурс) оберіть команду Добавить существующий файл (Додати існуючий файл) і додайте потрібні файли зображень.
Введіть програмний код для події наведення курсору миші на кнопку:
Р.Image = Му.Resources.mvl
8) Створіть форми подібні до зразка на рис. 5 для відображення більш детальної інформації по кожному типу комп’ютерних мишей. На попередній формі задайте коди для відкриття цих форм при натисненні на відповідні кнопки.

9) Виконайте оформлення четвертої форми згідно зразка для відображення історичних відомостей (рис.6). На формі розташуйте:

• кнопки для виведення події, що відповідає обраному року, та повернення на зміст;
• два елементи PictureBox (в одному розташуйте зображення миші з виноскою, другий залиште порожнім та надайте йому ім'я Р);
• п’ять елементів Label. У першому введіть заголовок, другий розташуйте у верхньому правому куті для виведення в ньому року (надайте йому ім’я L), інші три розташуйте в хмаринці для виведення інформації про історичні події (надайте їм імена L1, L2, L3).
10) Задайте програмний код, щоб при клацанні на кнопку із значенням року у верхньому правому куті відображався вказаний рік, у виносці виводилася текстова інформація щодо події цього року, а в об’єкті Р — відповідне зображення. Так для кнопки 1963 необхідно ввести код наведений нижче.
L.Text = «1963»
Ll.Text = «Зовсім випадково з’явилася ідея створення маніпулятора на_ основі канадської кулі для боулінгу.»
L2.Text = «Трекбол, створений інженерами, був першим прототипом_ звичайної»
L3.Text = «комп’ютерної миші.»
Р.Image = Му.Resources.ml Тут ml — ім’я файла зображення.
Для інших кнопок коди задайте аналогічно.
11) В одному з інтернет-магазинів оберіть 20 найпопулярніших видів мишей з USB-інтерфейсом і 20 мишей з Wireless-інтерфейсом. Дані про основні характеристики мишей занесіть до аркушів табличного процесора (рис.7).

12) На основі одержаних даних побудуйте діаграми розподілу цін видів мишей та діаграму розподілу виробників з иБВ-інтерфейсом і УУігеІевБ-інтер-фейсом (рис.8).
13) Розташуйте відповідні таблиці та діаграми на окремих формах проекту.
14) Виконайте оформлення п'ятої форми за зразком (рис.9), розташувавши на ній кнопки переходу до таблиць і діаграм. Задайте програмні коди для переходу до відповідних форм.

15) Для всіх форм, де це передбачено, задайте програмний код, щоб повертатися до попередньої форми.
7. Створення презентації проекту
Для створення презентації проекту бажано дотримуватися наступних рекомендацій.
РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО СТВОРЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
1) На першому слайді розташуйте назву проекту та інформацію про його виконавців (прізвище та ім’я авторів).
2) На другому слайді сформулюйте мету проекту.
3) На третьому і наступному слайдах розташуйте:
• інформаційну модель;
• інформацію щодо пошуку необхідного матеріалу (веб-сайти, знайдені зображення, перелік того, що було знайдено, тощо);
• інформацію з обґрунтуванням вибору програмних засобів;
• декілька скріншотів програмного продукту;
• висновки (перелік дій, які було здійснено в результаті створення проекту).
ЗАГАЛЬНІ ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ ПРЕЗЕНТАЦІЇ
1) Фон слайдів витриманий в одному стилі, приємний для візуального сприйняття, на ньому можна легко прочитати текст, відповідає вмісту презентації.
2) Розмір та колір шрифту зручний для сприйняття.
3) Площа, що займає текст і зображення на слайді, приблизно однакова.
8. Захист проекту
Нижче наведено орієнтовний план захисту проекту.
ПЛАН ЗАХИСТУ ПРОЕКТУ
1) Представлення авторів проекту, повідомлення теми.
2) Оголошення мети проекту.
3) Представлення етапів виконання комп’ютерного проекту:
• демонстрація інформаційної моделі;
• наведення переліку сайтів, на яких було знайдено потрібну для виконання проекту інформацію;
• представлення та аргументація програмних засобів;
• демонстрація декількох скріншотів створеного проекту.
4) Демонстрація програмного продукту.
5) Висновки:
• рекомендації щодо вибору мишей;
• відповіді на запитання.
6) Самооцінка.
9. Оцінювання результатів